In SKINNED belichamen twee performers het innerlijke proces dat men doorloopt in de zoektocht naar zichzelf. Door middel van fysieke exploratie bevragen ze de gebruikelijke lagen waarmee men zich vandaag conformeert. Laag per laag diepen de figuren hun evoluerende lichamelijke identiteit uit en vervellen ze naar nieuwe vormen. SKINNED stimuleert het publiek om mee op ontdekkingsreis te gaan met de personages.
SKINNED focust op het lichaam als metafoor om het hedendaagse individu te laten zien in hun vervreemde perceptie van hun innerlijke realiteit. Terwijl deze personages afdwalen, komen ze uiteindelijk in een abstracte staat van zelfbewustzijn. Door meerdere met elkaar verweven paden te volgen, onderzoeken ze de relatie tussen hun ziel en lichaam in een poging hun identiteit te ontdekken.. De figuren gebruiken hun lichaam en hun bewegingen als metaforen voor deze transformatie.
SKINNED is het derde deel van een drieluik over identiteitsverkenning. Het eerste deel, het performatieve duet Make Me Think Us, focuste op genderidentiteit en de relevantie van de klassieke, maar nog steeds huidige, binaire definitie ervan. Vervolgens creëerde Persona Catch-22, een installatie waarin we de groei of stagnatie van een identiteit waarnemen terwijl de persoon vastzit in een hapering. SKINNED wordt gezien als een complementair stuk omdat het inzoomt op meerdere facetten van fysieke identiteit en hoe deze specifiek kunnen worden gedefinieerd.